Siłowniki zamków
W dzisiejszych czasach centralny zamek to standard w większości samochodów. Efekty jego działania bardzo ułatwiają eksploatację auta, bowiem kiedyś aby otworzyć/zamknąć samochód trzeba było powtarzać to działanie ręcznie w przypadku każdej pary drzwi. Tymczasem w pojazdach z centralnych zamkiem wystarczy przekręcić kluczyk bądź nacisnąć guzik na pilocie, żeby osiągnąć zamierzony efekt w przypadku zarówno drzwi, jak i klapy bagażnika.
Niezwykle istotnym elementem wszystkich zamków centralnych, są główne siłowniki zamków, zwane masterami. Siłowniki zamków master odpowiadają za sterowanie siłownikami w pozostałych drzwiach (slave). Działa to na prostej zasadzie, a mianowicie gdy siłownik master otrzyma impuls z centralki sterowania, przekazuje go dalej do następnych sterowników, co objawia się procesem zamknięcia bądź otworzenia rygla drzwi. Poza tym centralny zamek niekiedy wykorzystuje alarm bezpilotowy, który sterowany jest pilotem od centralnego zamka.
Siłowniki zamków mają obecnie zwiększoną robotę, ponieważ coraz częściej zadaniem centralnego zamka jest nie tylko otwieranie drzwi ale również i bagażnika, wlewu paliwa czy szyberdachu. Poza tym, zdarza się również że uruchomienie zamka centralnego powoduje też np. zamknięcie szyb, jeśli te sterowane są elektronicznie.
Centralne zamki najczęściej są uniwersalne, i pasują do większości modeli samochodów dostępnych na rynku. Pasują do wszystkich tych modeli, w których w kabinie zamontowany jest charakterystyczny bolec. Standardowy zestaw centralnych zamków do samochodu otwieranego kluczyków posiada 4 siłowniki zamków, okablowanie, centralkę zamka, śruby, uchwyty i akcesoria montażowe.
Zostaw komentarz