Opony całoroczne – czy warto?
Większość kierowców już dawno wymieniła opony z zimowych na letnie. Są jednak tacy, którzy preferują te całoroczne. Sprawdzimy, czy mają one więcej wad, czy zalet.
Najlepszą porą na zmianę opon na letnie jest czas, kiedy średnia dobowa temperatura wyniesie 7 stopni Celsjusza. Różnica między oponami letnimi, a zimowymi nie dotyczy tylko ich budowy, kształtu, ale też rodzajem mieszanki gum, z której powstały.
Opony całoroczne to potocznie mówiąc mieszanka ogumienia zimowego z letnim. Twórcy takich w każdym aspekcie, tj. budowie, kształcie, głębokości bieżnika i mieszanki gumy muszą iść na kompromis.
Oznacza to, że opony całoroczne nigdy nie będą miały takich parametrów jak opony zimowe, czy letnie. Szczególnie zimą widać różnicę pod względem ich przyczepności.
Mają jednak też swoje zalety. Przede wszystkim są tańsze, brak konieczności wymiany w zależności od warunków pogodowych (sprawdzą się lepiej w okresie zimowym, kiedy występują dodatnie temperatury).
Kiedyś się zastanawiałem nad takimi całorocznymi ale odradził mi je znajomy wulkanizator
Ja tylko sezonowych używam. Nie uznaje czegoś takiego jak opony całoroczne
od zawsze mam opony sezonowe, tak moim zdaniem jest najlepiej, znajomy ma całoroczne i zdarzyło mi się jechać jego autem, nie prowadziło się go fajnie. Moim zdaniem sezonówki to najlepszy wybór z możliwych, nawet jeśli taki interes wychodzi drożej niż opony całoroczne.